weLcOme to MybeLog AiEn ^^)


Wednesday, December 29, 2010

Rakyat Indonesia Suka Berdendam

TAHNIAH kepada pasukan harimau kita kerana menjuarai AFF Suzuki Cup! Walaubagaimanapun (wah panjang gituw) indonesia SANGAT tidak berpuas hati dengan sikap penyokong malaysia yang tidak professioanal menembak laser kepada penjaga gol indonesia Markus ketika perlawanan. Mereka mengutuk Malaysia kaw2!! seperti dibawah ini :








Ayo seluruh masyarakat Indonesia berdoa dan yakin GARUDA PEMENANGNYA.

Always LOVE U INDONESIA. Rasa bangga ini tidak akan pernah luntur sampai kapan pun. Habisi Malingsia, binasakan malingshit, buat malu si "pecundang Malaysia" dan jangan kasih meraka nafas sedikit pun.

http://adesepele.files.wordpress.com/2010/12/4340_1080622571606_1107554341_30197391_183605_n.jpg?w=313&h=196

dan bayak lagi di blog2 diorang. diorang tak fikir ke yang ramai mat/minah indon datang menumpang kat malaysia ni carik rezeki halal dan haram ade yang masuk takde permit, buat masalah paling teruk rogol bunuh, dera anak majikan la.kalau majikan dera indon ni bukan main kecoh lagi diorang, cube kalaw diorang buat hal takde plak kite nak kecoh, bawak ke muka pengadilan je sudah. takde plak sampai nak gangyang2 rakyat diorang yang menumpang kat sini kan. ini kerana negara kite  tak menyimpan dendam, Allah itu Maha Adil dan negara kita ada undang2. yang salah akan dihukum,tapi takde lah sampai nak menghina negara diorang,setidak2nya kita masih menghormati negara diorang. takkan sebab nila setitik rosak susu sebelanga kan. TETAPI!! indonesia tak boleh buat perkara yang sama macam kite kan. diorang ade je silap sikit terus nak melenting. How come negara nak maju kalau bersikap macam tu. Suka berdendam, tak open minded. Tidak menghormati negara lain. Aku (sebab nak marah gune 'aku' la) heran betul la samapai nk buat fuck mcm gambar kat atas bakar bendera kita ugut nak ganyang rakyat malaysia yang datang melancong ke negara diorang. Kalaw bace blog2 diorang macam2 ngutuk malaysia contoh macam blog "adesepele" ni. sakit hati betol baca statement2 diorang. diorang ni ade isu sikit dah nak sentap. huh! so kepada rakyat malaysia janganlah kita mencontohi sikap rakyat indonesia ini. Walaumacamana benci pon diorang kat kita janganlah kita menyimpan dendam dan hormatilah negara orang..PEACE NO WAR!! ;) 

No comments:

Post a Comment