weLcOme to MybeLog AiEn ^^)


Tuesday, October 16, 2012

Teringin nak berchotiii!!

Ok aku dah tensen n bosan tahap gaban ni. Eloklah aku pegi menenangkan fikiran dan bersoka ria. Lgpun dh lame x bercuti ke pulau2 ni. Teringin lak rasenye nk ke pulau2 yg best2. Hmmmm..syoknye.. Oo_'
Ni antare pulau tercantik di asia dan dlm list percutian saye..tgh dok suvey2 nk g mane :)



1. Maldives Island

Pulau Maldives terletak di Sri Lanka.ha nko! kat sri lanka nuh.haha.Ianya adalah yg tercantik di asia. Selain hidupan laut yang unik,air yang cantik dan jernih, pemandangannye serta keunikan resortnye juge sangat memukau.




2. Koh Phi Phi Island

Pulau Koh Phi Phi terletak di Thailand. Selain pulau yang sangat cantik, kat sini ade gajah! hehe kat kuala gandah pn ade gajah kan.tapi thailand punye gajah lain.haha.maksudnye di sini, selain menenangkan fikiran,kite boleh juge berseronok main ngan gajah,tgk culture diorang cane.Taklah bersantai kat pulau tgk ikan semate2.





3. Sapi Island

Di Tunku Abdul Rahman Marine Park ade 5 pulau iaitu Pulau Gaya, Pulau Sapi, Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan Pulau Sulug yang terletak di Kota Kinabalu,Sabah. Resortnye biase je tapi yang menarik di sini ialah aktiviti seawalkers.Kite boleh jalan2 sambil melihat kehidupan laut menggunakan alat apetah namenye checkout this picture.




4. Mabul Island

Pulau Mabul terletak di Semporna Tawau Sabah. Kat sini resortnye xdelah menarik sgt.Bagi yang suke ala2 kampung n suasane santai dan suke nek sampan tgk hidupan laut kat sini best.





Kat thailand juge banyak pulau2 yang menarik untuk dikunjungi,tak kurang hebatnye di Malaysia jugak.klw nk save skit g pulau kat semenanjung jela.mcm pulau tioman,pulau redang,pulau kapas. Yang penting fikiran kite tenang and happy.Nak kene refreshing blk otak kite ni! enjoice la kawan2!


No comments:

Post a Comment