weLcOme to MybeLog AiEn ^^)


Tuesday, June 7, 2011

Termenung Sbelum Bersanding

Hi guys lame tak menziarahi blog ni..nindu lak ranyenyea..ok before i start, fyi aku dah kawen ok..^^) 18 March 2011......rasenye dah ade baby kot dalam perot ni..tak cek lagi..huhu! hurm..ok lets begin...start from that day 19 March 2011. time tu aku dah siap di bilik pengantin..dan mak andam g siapkan penantin lelaki...^^) tibe2..aku bersendirian dalam bilik dan termenung..aku teringat lelaki2 yg pernah singgah dalam hidup aku....  ;))


Bermula dari sekolah rendah, aku dikenenkan dengan lokman hakim ketua pengawas ketika itu. ah! xde org lain ke? tu sume sir murali punye keje.ske sgt nak kenen2kan org. then naik form 1. aku ade abg angkat bernama zaim. time tu dah stat blajar2 skit2. abg angkat je. seningat aku ade sorg lagi jadik abg angkat aku asma namenye lagi senior dari zaim,asma 1st batch. then aku xigt dah cane kesah aku ngan abg2 angkat aku. pastu form 2 aku couple dengan sorg mamat bernama wan azreen, time tu die seorg pemain bola, ade kakak dan abg kat skolah tu.die ni fames gakla time tu. so aku caouple dengan die dlm mase singkat je xsampai setahun kot. sekarang wan dah jadik cikgu sukan.em... lepas tu form 3 aku ade minat seorang lelaki bernama aiman dan aku melantik iqbal sebagai perantaraan.aiman couple dgn shida time tu.so lame2 aku give up last2 rupe2nye iqbal minat kat aku sepanjang die jadi posmen aku xpnah tau.last2 aku caple ngan iqbal.tapi iqbal ni nakal.aku tak pasti die kene tukar skolaah atau dibuang. form 4 aku dah malas nak couple2 ni.ade sorg tu minat kat aku tapi aku cm xnak kot.cume bekawan dengan  ramai lelaki.dak2 karak la yang ramainye.kawan angah yg skrg dah jd polis, ade sorg tu yg sekarang ni dah jadi cikgu muzik dll. (sorryla pade yg tak disebut aku dah xigt) aku bekawan baik dengan bintik gak time form 4 smpai aku menangis time dipindah.dipikir balik alahai bangangnye rase! haha! ok stop citer psl mase skolah.

Now dah hbs form 5,aku mula couple blk,dgn seorg lelaki bernama hanif dan hakimi.ntha cane aku bleh couple dgn dua org mamat skali gus. anep dulu lepas anep tpaksa pindah kelantan baru couple ngan kimi.lepas anep tau,aku putus dgn kimi aku pilih anep. yg aku terharunye anep berulang dari kelantan 2 3 kali gak nak jumpe aku. then aku dah lame xjumpe die.pastu jumpe balik time nak masuk form 6 skejap. akhirnye die tukar skolah kelantan. lame2 lost contact. begitulah berakhirnye aku dgn anep.

Masuk poli. sem 1 aku kenal seorg pelakon,arwah faizal yusof time tu arwah baru bertunang dengan nana, die shooting drama 'lesen' time tu. mase tu jugak aku kenal plakon tapi xfames name fahmi. couple la dgn die kejap. then lost contact, kenal lak dgn bekas boifren bf aku (xperlu mention nama disini sbb aku xminat nak criter psl mamat tu) mmg aku xnak igt psl aku dgn mamat tu sbb hes the worst man that i ever know! seriously! dari itu Allah telah memberi banyak pengajaran pade aku yang aku tak perasan. lepas tu aku praktikel kat bentong kenal pulak lelaki tua lingkungan 30-an (malas gak nak sebot name die) pon worst gak mamat ni tah cane aku leh sangkut ngan die. masuk sem4 aku still dengan mamat 'worst' tu tapi ade 2 org lelaki meminati aku ketika itu, sorg bernama nadi dan sorg benama syakir. huh!~ mase tu aku xheran sgt dengan 2 lelaki ni sbb aku tgh syok bechenta ngan mamat 'worst' tadi.tapi ape yg sweetnye tentang nadi adalah die tidak merokok dan sanggup berkorban ape je untuk aku time tu. die penah bagi seutas rantai.loket rantai tu berbentuk love besar dan dalam love besar tu ade love kecil ade diamond..katenye love besar tu adelah hati die dan love kecik diamond tu adelah hati aku yg sgt berharga..sgt sweet sbb xpenah ade sorg pn lelaki penah bagi hadiah kat aku..die penah bagi bunga macam seth bagi kat nora elena..^^) mmg sweet tapi time tu aku tengah dikaburi oleh cinte palsu mamat "wosrt" tadi so aku cm bebelah bagi..Allah menggelapkan mata aku mase tu, last2 aku ignore nadi.......(sgt rugi) setahu aku nadi dah ade gf 1 2 tahun lalu,tapi xtau status sebenar die skrg. ok just 4get it.

Habis poli aku kerja kat public bank temerloh. time tu aku berkawan dengan mamat bernama ali.tu  je.xde crite yg menarik.tapi still couple ngan mamat "worst" tadi tapi cam dah suam2 kuku.lepastu jadi cikgu sementara kat skolah rendah karak.still couple ngan mamat "worst' tadi tapi kejap hot kejap suam kejap hot kejap suam gitula. akhirnye aku dapat keje tetap dekat Putrajaya dimana tempat aku kerja sekarang ..^^) ade gak mamat "worst" tu lagi tapi dah cam xbraoe wujud last2 putus lepas 2 3 minggu aku keje putrajaya.mula2 masuk adelah aku berkawan dgn beberapa org lelaki kat opis ni.penah kua dgn sorg mamat yg dah bertunang tapi were just fren la. mamat tu pn cam bangang gak kot! haha! bos aku duda anak 7 minat kat aku smpai masuk meminang. bunyi sgt menggelikan kan? stat tu aku baik dgn abg ipar aku skrg mohd khairul fahami musa.sbb die yg tolong aku tukar dari tempat dimane bos aku yg gatal td.so die memperkenalkan aku dgn adik die iaitu suami aku skrg ^^). mule2 kawan biase je..dlm sminggu dah mule rapat dah.tiap2 ari kua. OH! bermula la bibit cinte yg aku rase sgt sweet.aku dilayan bagai seorg puteri...^^) hari2 kua shoping.sentiase bersame ^^) tapi normal la kate org setiap pasangan bercinta ada pasang surutnye kan..adelah mase2 kejatuhan dimane pelbagai masalah melanda dan byk peristiwa2 hitam berlaku selepas lebih kurang 4 ke 5bulan kami kenal..dan aku bertunang dgn suamiku pada tanggal 26/12/2009 dan merancang utk berkahwin pada 5-6/06/2010 tapi yelah kata org byk dugaan ketika bertunang sehingga tarikh tersebut terpaksa ditunda ke tarikh yg tak pasti..aku xnak igt dah peristiwa2 yg berlaku ketika itu.mase tu aku dah nk mengalah.tapi aku tabahkan diri dan sentiase berdoa. pengalaman itu telah mematangkan aku dan aku dpt mengenali suamiku lebih dekat lagi.akhirnye aku dan die disatukan..^^) dan aku merasakan sgt bahagia. ade jugak rase berdebar tapi aku dah sedia menghadapi dugaan bersama die..^^)

Mase sebelum ni,aku asik tertanye2 sapekah lelaki yg akan menjadi suami aku nanti.mungkinkah lelaki yg pernah singgah dlm hidup aku sblm ni? dan xdisangka lelaki yg menjadi suami ku adelah lelaki yg terakhir dalam hidup aku.lelaki terakhir yg aku kenal.dielah suami dielah ayah kepada anak2 aku nanti dielah sahabat dielh pelindung dielah segalanya...^^)

No comments:

Post a Comment